Parlamentarii dezbat în prezent modificări esențiale ale Codului Rutier, menite să reducă numărul de accidente rutiere din România. În contextul în care viteza excesivă a fost cauza principală a majorității accidentelor grave, noul proiect de lege propune măsuri stricte pentru tinerii șoferi.
O propunere controversată este interdicția ca tinerii sub 21 de ani să conducă mașini cu o putere mai mare de 100 de cai putere. Această măsură vine pe fondul statisticilor care arată că tinerii până în 25 de ani sunt responsabili pentru un număr semnificativ de accidente rutiere. Potrivit lui Cătălin Codescu, președintele AVAC, problema principală este lipsa de maturitate și educație rutieră adecvată în rândul tinerilor șoferi.
O altă modificare propusă prevede posibilitatea obținerii permisului de conducere la vârsta de 17 ani, cu condiția ca tinerii să conducă doar în prezența unui însoțitor cu minimum 10 ani de experiență la volan. Această măsură ar avea scopul de a asigura o formare mai solidă a noilor șoferi, sub supravegherea unui adult experimentat.
Măsurile propuse au stârnit controverse, unii considerând că restricțiile de putere nu reprezintă soluția ideală pentru responsabilizarea tinerilor șoferi. Mulți sugerează în schimb măsuri precum creșterea amenzilor și intensificarea supravegherii prin radare și camere de monitorizare în trafic, după modelul aplicat în alte țări europene.
În paralel cu dezbaterile din România, Uniunea Europeană a implementat reglementări stricte începând cu această vară. Toate mașinile fabricate în Europa vor fi dotate cu senzori pentru limitarea vitezei, o măsură menită să reducă accidentele cauzate de viteza excesivă.
Noile propuneri legislative din România și inițiativele la nivel european reflectă o tendință generală de a spori siguranța rutieră și de a reduce numărul accidentelor prin reglementări mai stricte și tehnologii avansate.
Lasă un comentariu