Vineri, 1 noiembrie 2024, a fost înaintată documentația necesară pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș – Pipirig (31,5 km) din cadrul Autostrăzii „Unirii” (A8) către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), conform unei anunțuri a Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR). Acest tronson este recunoscut ca fiind cel mai complex, datorită lucrărilor tehnice de mare amploare ce urmează a fi realizate.
Detalii tehnice
Lotul 2B se caracterizează printr-o complexitate tehnică ridicată, incluzând:
- 16 tuneluri, cel mai lung având o lungime de 940 de metri.
- 60 de poduri și viaducte, printre care două poduri de peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind podul peste râul Bistrița, cu o lungime de 1.275 de metri.
În total, lungimea pasajelor și tunelurilor de pe acest tronson este de aproximativ 20 de kilometri, ceea ce reprezintă aproape 70% din lungimea totală a lotului.
Durata și etapele proiectului
Proiectul are o durată totală de 54 de luni, structurat astfel:
- 14 luni pentru etapa de proiectare.
- 40 de luni pentru execuția lucrărilor.
Inovații și incluziune socială
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat importanța utilizării tehnologiei BIM (Building Information Modelling) în evaluarea ofertelor. De asemenea, s-au stabilit criterii menite să încurajeze incluziunea socială, axându-se pe angajarea persoanelor din județele Neamț, Harghita, Mureș, Iași, Bacău și Suceava.
Conexiuni rutiere
Lotul 2B se va desfășura în județul Neamț și va include:
- Un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș).
- O conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est.
- O conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă a tronsonului.
Etapele următoare
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) va fi stabilit după validarea din partea ANAP. Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada „Unirii” A8 are o lungime totală de 116 kilometri, împărțită în patru loturi.
Astfel, proiectul nu doar că va contribui la îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, dar va și stimula economia locală prin crearea de locuri de muncă și atragerea de investiții în zona de nord-est a țării.

Lasă un comentariu