În ciuda promisiunilor repetate venite din partea autorităților, inclusiv ale ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, realitatea de pe teren demonstrează contrariul: niciun kilometru din Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești nu va fi deschis în 2024, ne informează Asociația Pro Infrastructură. Deși existau speranțe pentru o inaugurare parțială între nodurile Bascov și Mănicești, pe o distanță de aproximativ 15 kilometri, aceasta nu se va materializa.
Una dintre cele mai mari probleme rămâne construcția podului peste canalul Argeș de la Merișani, unde lucrările avansează extrem de lent. În acest punct critic, montarea grinzilor și predalelor decurge anevoios, iar fazele ulterioare — armarea, suprabetonarea, hidroizolația, asfaltarea și finisajele — sunt departe de finalizare.
În timp ce politicienii continuă să alimenteze speranțele publicului cu promisiuni de deschidere parțială, antreprenorul WeBuild se confruntă cu dificultăți majore. Compania italiană se află în dispute cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor, complicând progresul lucrărilor la Secțiunea 5 a autostrăzii.
Situația complicată nu este doar localizată la Autostrada Sibiu-Pitești. WeBuild, firma responsabilă de construcția acestei secțiuni, a fost recent descalificată din licitația pentru secțiunea de „Perla Coroanei” de pe Autostrada A3, cei 41 de kilometri care includ Tunelul Meseș. Această excludere dintr-un proiect de anvergură ridică semne de întrebare privind disponibilitatea antreprenorului de a face concesii statului român și de a accelera lucrările la Sibiu-Pitești.
Chiar dacă termenul contractual pentru finalizarea Secțiunii 5 este stabilit pentru septembrie 2025, finalizarea lucrărilor în prima parte a anului viitor este posibilă doar dacă WeBuild își schimbă atitudinea și dacă noii responsabili din minister reușesc să deblocheze negocierile. În caz contrar, este foarte probabil ca termenul să fie respectat la limită, iar inaugurarea să fie amânată până în toamna lui 2025.
Cu toate acestea, după cum arată stadiul actual al lucrărilor și disputele contractuale, românii ar trebui să se pregătească pentru noi întârzieri, în ciuda declarațiilor optimiste ale politicienilor.

Lasă un comentariu